Värmlandsvänstern går stark in i valrörelsen

– Det kommande valen kommer handla om vilket samhälle vi vill ha, ett samhälle byggt på solidaritet och omtanke eller ett samhälle byggt på girighet och egenintresse.
Det är denna motsättning valet kommer handla om säger Madeleine Nyvall, omvald distriktsordförande i Vänsterpartiet Värmland, efter helgens distriktsårsmöte.

Under helgens distriktsårskonferens deltog ett 40-tal ombud från partiföreningar runt om i länet.
Konferensen beslutade på lördagen om partiets inriktning för det kommande valåret och valde en ny distriktsstyrelse.
– Vi måste ha en välfärd som vi kan lita på. Vi måste kunna lita på att elevernas skola inte gått i konkurs från en dag till en annan. Vi måste kunna lita på att våra äldre får den vård och omsorg de behöver. Varje skattekrona ska gå dit den var avsedd, inte till privata vinster säger Madeleine Nyvall.

På söndagen genomfördes en valutbildning där ett 50-tal medlemmar deltog. Helgens arrangemang är ett av Vänsterpartiet Värmlands mest välbesökta på flera år.
– Stämningen i partidistriktet är mycket god och vi går starka in i valrörelsen. Vi vet att människor håller med oss om att riskkapitalets vinstjakt i välfärden måste stoppas. Vi vet att vi har en politik för framtiden, och att vi har företrädare i kommuner, landsting och riksdag som kan ta ansvaret för att genomföra den, avslutar Madeleine Nyvall.

Mötet antog också ett uttalande till stöd för Byggnads varslade strejk.

Distriktsstyrelsens nya sammansättning hittar du här.