Vänsterpartiet nu i varje kommunval i Värmland

Vänsterpartiet växer och har nu listor i alla kommuner i Värmland. På fredagen 8 augusti lämnade Vänsterpartiet Värmland in en lista till höstens val till kommunfullmäktige i Säffle och har därmed en lista i varje värmländsk kommun.

I Säffle är det tre personer som ställer upp till kommunfullmäktige för Vänsterpartiet, Luz Enith Martinez, Tommy Hagelin och Barbro Källström.

–          Jag ser hur beslut i Säffle fattas utan att man alltid tänker på vad som är bäst för människorna som bor här i kommunen. Jag vill föra en politik där man lyssnar på människor och tänker långsiktigt. Vi kommer att arbeta för en politik för minskade klyftor i samhället, där alla människor ges samma möjligheter och där välfärden inte är till salu. säger Luz Enith Martinez, första namn på listan.

Vänsterpartiet är nu ett av fyra partier som har listor i alla kommuner i Värmland, det är endast Socialdemokraterna, Moderaterna och Centerpartiet som har det sedan tidigare. Inte sedan valet 2002 har Vänsterpartiet varit representerat i varje kommun i Värmland.

– Det känns kul att Vänsterpartiet växer och att vi har möjligt att erbjuda våra väljare i dom Värmländska kommunerna att lägga sin röst på Vänsterpartiet även lokalt. Det här stärker oss mycket i vår valrörelse. säger Madeleine Nyvall, distriktsordförande Vänsterpartiet Värmland.