Vänsterpartiet Värmlands nya distriktsstyrelse

Söndag den 29 mars var det distriktsårskonferens för Vänsterpartiet Värmland. Vi var i Folkets Hus i Åmotfors och det var ca 60 vänsterpartister på plats.

På årsmötet valdes en ny distriktsstyrelse. Madeleine Nyvall omvaldes som ordförande.

Till ledamöter valdes:
Carin Bengtsson, Arvika
Lennart Eriksson, Hammarö
Parvane Assadbegli, Karlstad
Magnus Wallengren, Kristinehamn
Susanna Göransdotter, Karlstad
Hans-Åke Scherp, Karlstad
Anne-Marie Wallouch, Kristinehamn
Mattias Forsberg, Arvika

Ersättare
Luz Martinez, Säffle
Håkan Svenneling, Karlstad
Christel Iversen, Filipstad
Nicklas Backelin, Eda

Av de som valdes in är det Hans-Åke Scherp, Mattias Forsberg, Luz Martinez och Nicklas Backelin som är nyvalda. Övriga ledamöter var med i distriktsstyrelsen även föregående period.

På distriktsårskonferensen antogs också en verksamhetsplan som bland annat innebär att en tantpatrull ska starta upp i Värmland, att distriktet ska arrangera tematräffar och konferenser och arbeta för att stärka alla partiföreningarna. Avslutningen på verksamhetsplanen lyder:

Valrörelsen 2018 har redan börjat och under 2015 lägger vi grunden för ett stabilt och starkt Vänsterparti. Vi kommer att utbilda våra medlemmar och lyfta den politiska debatten inom vår organisation. Vi fortsätter att vara det tydliga vänsteralternativet i Värmland som arbetar för jämställdhet, solidaritet och en ekologiskt hållbar framtid.

_MGL1254