KALENDARIUM

Februari 2018

Mars 2018

Rossana Dinamarca kommer till Karlstad

Måndagen den 5 mars kommer Vänsterpartiets feministiska talesperson Rossana Dinamarca till Karlstad.

Schemat är inte spikat än men boka in det i kalendern! Mer information kommer.

➤ DATUM: 5 mars
➤ TID: –
➤ PLATS: –

Fack-politiskt träff i Karlstad

Riksdagsledamoten Håkan Svenneling och Distriktsstyrelsen fackligt-politiska ansvarige Lennart Eriksson bjuder in till en träff om aktuella frågor som arbetsrätt, strejkrätt och höjda pensioner. Det kommer också vara diskussionen om hur Vänsterpartiet kan träffa fackliga kamrater i valrörelsen.

Alla intresserade medlemmar är välkomna på den fack-politiskt träff söndagen den 11 mars i distriktslokalen, Norra Klaragatan 1, Karlstad.

Du anmäler till deltagande genom att klicka här och fylla i formuläret.

➤ DATUM: 11 mars
➤ TID: 10:00 – 12:00
➤ PLATS: Distriktsexpedition, Norra Klaragatan 1, Karlstad

Distriktsårskonferens och Valskola i Hagfors

Den 24 mars är det dags för Vänsterpartiets Värmlands distriktsårskonferens i Hagfors på Hotell Monica. Kallelsen gick ut till partiföreningar i slutet av december. För alla er medlemmar finns det några datum att hålla reda på:
10 februari sista dag för motioner att inkomma till distriktet.
25 februari sista dag att nominera till distriktsordförande, distriktsstyrelseledamot, revisor och valberedning.

Du kan motionera på valplattformen som du hittar här. Motioner skickas in till [email protected], eller till vår adress, Norra Klaragatan 1, 653 40 Karlstad. Till distriktsårskonferensen väljer partiföreningarna ombud, dessa är fördelade efter medlemsantal. Om du är intresserad av att vara ombud – hör med din partiföreningsstyrelse!

Den 25 mars är det Valskola i Hagfors på Hotell Monica och alla medlemmar är välkomna. Under valskolan lär du dig allt du behöver veta om valet och valarbetet. Anmäl dig till valskolan genom att klicka här och fyll i formuläret.

➤ DATUM: 24 – 25 mars
➤ TID: 08.00 – 16.00