Startsida

Välkommen till Vänsterpartiet Värmlands hemsida!

Vänsterpartiet Värmland är partidistrikt för riksdagsvalkretsen Värmland. På distriktsnivå hanteras Landstingspolitiken, regionpolitiken och vilka som är distriktets riksdagskandidater, dvs. vilka i Värmland som ska stå på Vänsterpartiets lista till riksdagen.

Distriktet fungerar som ett stöd till de lokala grundorganisationerna, partiföreningarna. Medlemmar i Vänsterpartiet hör till en partiförening. Det är i partiföreningarna som de flesta medlemmarna utför det aktiva politiska arbetet, t.ex. anordnar demonstrationer och manifestationer, står i valstugan eller delar ut flygblad.

Läs mer om Vänsterpartiets olika delar

Anmälan till facklig-politiskt träff i Karlstad 11 mars

Riksdagsledamoten Håkan Svenneling och Distriktsstyrelsen fackligt-politiska ansvarige Lennart Eriksson bjuder in till en träff om aktuella frågor som arbetsrätt, strejkrätt och höjda pensioner. Det kommer också vara diskussionen om hur Vänsterpartiet kan träffa fackliga kamrater i valrörelsen. Alla intresserade medlemmar är välkomna på den fack-politiskt träff söndagen den 11 mars i distriktslokalen, Norra Klaragatan 1, Karlstad. Du anmäler till deltagande genom att fylla i formuläret nedan

Anmälan till valskola i Hagfors 25 mars 2018

Den 25 mars är det dags för Vänsterpartiets valskola som sker i Hagfors på Hotell Monica. Alla Vänsterpartiets Värmlands medlemmar är välkomna att delta på valskolan, där vi kommer att peppa igång valrörelsen och gå igenom sånt som är bra för valarbetare att veta. Välkommen med din anmälan här nedan. Vi bjuder på lunch, så glöm inte att anmäla dina allergier! För er som ska vara ombud på distriktsårskonferensen den 24 mars 2018 men som även ska vara med på valskolan dagen efter, anmäler det till [email protected] istället för i formuläret nedan, så vi kan ordna med övernattning.

Vänsterpartiet Värmlands kongressombud och veteran

Den 9 februari startar Vänsterpartiets kongress i Karlstad. Här nedan följer en presentation av distriktets ombud. De presenteras med namn och bostadsort, sedan har vi frågat om deras sysselsättning och om det varit på kongress förut. Därutöver fick var och en skriva kort vad de vill uppnå på kongressen. My Funcke, Forshaga, Student, första gången på Vänsterpartiets kongress men har medverkat två gånger på Ung Vänsters riksting. – Jag ser det som ett tillfälle att lära mig mer om Vänsterpartiet och att vi ska få en så bra valplattform som möjligt. Detta för att kunna föra ett så bra val som möjligt 2018. Mattias Forsberg, Arvika, Gymnasielärare, första gången på Vänsterpartiets kongress och även utsedd till delegationsledare. – Jag vill vara […]

Gå till nyhetssidan
Vill du läsa om vår politik mandatperioden 2014-2018?

Vänsterpartiet Värmlands står för ett samhälle där människor är viktigare än pengar. Där det är våra gemensamma behov som bestämmer – inte vinstintresset. Vi vill ha en välfärd att lita. Vi vill att varje skattekrona ska gå till det den från början var avsedd för.

Valplattform Vänsterpartiet Värmland

Vänsterpartiet anser att sjukvården ska vara god, jämlik, jämställd och tillgänglig för alla. Dina medicinska behov ska avgöra vilken vård du får, inte vem du är, var du bor eller vad det kostar.

Valplattform Hälso- och sjukvården

De lokala partiföreningarna har också olika valplattformar. Några av dom hittar du här på hemsidan.

Partiföreningarnas valplattformar

Du kan också kontakta den lokala partiföreningen.

Kontaktuppgifter till partiföreningar