Anne-Marie Wallouch till SKL, beredningen för kultur- och fritidsfrågor

Vänsterpartiets nomineringar till centrala uppdrag bestämdes under helgen och partistyrelsen beslutade att Anne-Marie Wallouch från Kristinehamn ska vara ordinarie ledamot i beredningen för kultur- och fritidsfrågor i Sveriges Kommuner och Landsting, SKL.

Under helgen beslutade Vänsterpartiets partistyrelse om vilka som ska nomineras till de platser Vänsterpartiet kommer att ha i SKL perioden 2015-2019. Anne-Marie Wallouch kommer att nomineras till ordinarie ledamot i beredningen för Kultur- och fritidsfrågor i SKL. Anne-Marie Wallouch är kommunalråd för Vänsterpartiet i Kristinehamn sedan 2010.

Beredningen för kultur- och fritidsfrågor bereder frågor om kultur, idrott, folkbildning, kulturmiljö, fritid, föreningsliv och vissa barn- och ungdomsfrågor.

På SKL:s valkongress den 24 mars väljs bl.a. styrelsen för SKL, som i sin tur kommer att välja ledamöter till beredningarna på deras första möte den 25 mars och det är då Anne-Marie Wallouch blir vald till sitt uppdrag.

anne_marie_kristinehamn_2

Det känns jätteroligt och jag ser fram emot att få arbeta i beredning. Det är frågor som ligger mig varmt om hjärtat och som är viktiga frågor för alla kommuner. Det känns både utmanande och spännande att vara med och utveckla arbetet med kultur och fritidsfrågor på nationell nivå genom SKL. säger Anne-Marie Wallouch.