Bli aktiv i Vänsterpartiet Värmland!

Du behövs!

Det finns många sätt att bli aktiv i Vänsterpartiet. Nedan kan du läsa om på vilka nivåer du kan bli aktiv på och följa vår aktiv-karta (kommer snart) för att hitta rätt uppdrag för dig!

Lokal nivå

På lokal nivå hittar du din partiförening. I Värmland finns det en partiförening per kommun (undantaget Årjäng som har gemensam partiförening med Eda) Kontaktuppgifter och aktiviteter i din partiförening kan du hitta på deras egen sida i huvudmenyn.

På lokal nivå kan du till exempel

• Gå på föreningens aktiviteter
  • Gå på föreningens utbildningar och kurser
  • Själv anordna aktiviteter/kurser och studiecirklar med hjälp av styrelsen.
  • Delta i aktioner och valarbete när partiföreningen efterfrågar hjälp
  • Sitta i styrelsen för partiföreningen
  • Vara revisor i partiföreningen
  • Vara valberedare i partiföreningen
  • Vara med i en arbetsgrupp för partiföreningen

Distrikt

På distriktsnivå finns distriktsstyrelsen. Distriktsstyrelsen samlar alla Värmlands partiföreningar och ger dem stöd på olika sätt. Distriktet sköter också val till kongress, anordnar årskonferens och valkonferenser. Andra uppdrag är att driva Vänsterpartiets politik i Värmland och anordna utbildningar och kurser för medlemmarna.

I distriktet kan du till exempel:

• Gå på kurser, utbildningar eller aktiviteter anordnade av distriktet
  • Sitta i distriktsstyrelsen
  • Vara revisor för distriktet
  • Vara valberedare för distriktet

Nationellt engagemang

På nationell nivå kan du engagera dig i både stort och smått. Du kan väljas till ett uppdrag som till exempel ledamot i partistyrelsen eller programkommissionen, eller så kan du delta på nationella manifestationer på gator och torg, vara aktiv på sociala medier genom att sprida våra budskap eller gå med i något av de nationella nätverken för vänsterpartister i hela Sverige.

Osäker på var du ska börja?

Hör av dig till oss! Det finns alltid något att göra i Vänsterpartiet, vi kan guide dig till en aktivitet som passar dig och ditt engagemang.

Du når oss enklast via epost: [email protected]