Vänsterpartiet Värmland gör sig redo för extra val

Sedan statsminister Stefan Löfven meddelade att regeringen den 29 december kommer att utlysa ett extra val den 22 mars började valrörelsen för Vänsterpartiet Värmland. Vi förbereder nu för fullt för att kunna bedriva en så bra valrörelse som möjligt.

Vänsterpartiet är ett starkt och livkraftigt parti. Vi har genomfört två valrörelser under 2014 och nu förbereder vi oss för en tredje. Vi är många medlemmar och fler kommer varje månad. Distriktets medlemsantal har växt med ca 150 personer sedan årsskiftet. Personer som ser att det behövs en vänsterpolitik i Sverige och Värmland nu, och som kommer att jobba varje dag fram till och med den 22 mars.

Det är också mer konkret i den här valrörelsen vad det är vi kämpar för. De olika budgetarna visar tydligt att höger- eller vänsterpolitik spelar roll, och utan Vänsterpartiets avtryck i regeringens budgetförslag skulle det sett helt annorlunda ut. Vänsterpartiets påverkan i budgeten är bl.a.: två miljarder extra till äldreomsorgen, 400 miljoner till förlossningsvården, gratis medicin för alla barn, sänkt skatt och höjt bostadstillägg för pensionärer, höjda tak och golv i a-kassan, förbättringar av sjukförsäkringen och investeringar för fler och bättre jobb. Det är vad som går förlorat för att den politiska högern och Sverigedemokraterna nu väljer att spela spel istället för att ta ansvar för Sverige.

En röst på Vänsterpartiet innebär en röst på ett mer rättvist och solidariskt samhälle. Ett samhälle där klyftorna i samhället minskar och en politik som strävar efter alla ska ha samma möjligheter. Det är det som vänsterpartister i Värmland kommer att kämpa för. Kom med du med och kämpa för ett bättre samhälle.