• Bli aktiv i Vän...

Bli aktiv i Vänsterpartiet

ENG

Engagera dig

Vår ambition är att alla som vill bidra ska kunna göra det, på sitt sätt. Det finns massvis med olika uppgifter redan idag, och har du andra idéer så är vi intresserade.

Det finns många olika sätt att bli aktiv. Det kan vara genom att delta i en studiecirkel, eller arrangera den. Det kan vara att sätta upp affischer, eller layouta dem. Det kan vara att dela ut tidningar, eller att skriva i dem. Det kan vara att anordna en fest, eller ett samtal om en viss fråga. Alla har någonting att bidra med som passar just dem.

Ny i vänstern?

Om du är ny och vill hitta en väg in är det lättaste sättet att komma på ett medlemsmöte eller kontakta den partiförening du tillhör. Varje förening i Värmland arbetar på sitt sätt, några börjar alltid med en fika på tu man hand, andra bjuder in till större träffar speciellt för nya medlemmar med samtal om Vänsterpartiets ideologi, politik och organisation och hittar en uppgift för alla som vill komma igång.

Skänk en gåva

Vänsterpartiet Värmland går runt ekonomiskt genom partistöd, den interna partiskatten och gåvor från enskilda medlemmar och sympatisörer.